Odczyn Biernackiego

crystal_silence

Temat: Niskie żelazo u dziecka!!! Błagam pomóżcie!!!
...badania krwi. Od lutego córcia przyjmowała Ferrum Lek z przerwami podczas infekcji tzn. przeziębień. W połowie roku badania krwi wcale nie były dużo lepsze. Przez ostatnie trzy tygodnie Gloria chorowała na grypę: najpierw biegunka, potem katar i kaszel, lekka gorączka. Jak z tego "wyszła" zrobiłam badania kontrolne i: RBC - 4,63 HGB - 11,6 HCT - 35,6 % RDW - 15,7 % WBC - 13,6 MONO - 1,03 NEU - 9,19 LYM - 2,83 Odczyn Biernackiego 31 mm po 1h amino transferoza alaminowa 27 U/I (zakres wartości 19-57) Jutro mam sie zgłosic po skierowanie do poradni hematologicznej bo pediatra nie jest w stanie zdiagnozować co, jak i dlaczego. Po lekturze forum pobiegłam zrobić Małej badania kału na pasozyty i Lamblie, ale wyniki Lamblie bedą za tydzień a jutro oddaję druga próbkę na inne pasozyty. Co powinnam jeszcze zrobić???????? Jak...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,30702214,30702214,Niskie_zelazo_u_dziecka_Blagam_pomozcie_.html



Temat: niedoczynnosc tarczycy? prosba o rade
...jest stan tarczycy:echogenicznosc,wielkość etc Badania które musisz zrobic to przeciwciała tarczycy TG i TPO usg tarczycy zamiast T 3 i T4 robi się wolne hormony tarczycy czyli Ft 4 i ft 3 gdzie f oznacza free[wolny] tylko te db obrazuja prace tarczycy. Nie ma sensu badań robić za 2 tyg tylko za 6 tyg od czasu rozpoczecia leczenia. Dodatkowo warto zrobić za 6 tyg morfologię ogólną ,możesz wtedy wolne hormony zrobić oraz OB [odczyn biernackiego odczyn to jest zapalny],badanie ogólne moczu . Listę endo masz tu na górze f.oraz na f.Hashimoto napewno znajdziesz tam endo do którego sie warto wybrać,tego omijaj.Lek to zapewne ELTROXIN ,niech Ci sprzedadzą w aptece np 50mg a Ty masz brac póki co 25mg .pzdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,51320540,51320540,niedoczynnosc_tarczycy_prosba_o_rade.html


Temat: OB
mam pytanie: dlaczego wartość odczynu Biernackiego różni cię u kobiet i mężczyzn? pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1815/21,ob.php


Temat: Wyniki badań krwi-zaniżone wartości
...wartosci referencyjne 1.9-8 | LIMFOCYTY 1.48 wartosci referencyjne 0.9 -5.2) | MONOCYTY 0.23 wartosci referencyjne 0.16-1.0 | EOZYNOCYTY 0.05 wartosci referencyjne 0.00-0.80 | BAZOCYTY 0.02 wartosci referencyjne 0.00-0.20 | % neutrocytów 46.8 wartosci referencyjne 36-68 | % limfocytów 44.2 wartosci referencyjne 18-51 | % monocytów 6.9 wartosci referencyjne 3-14 | % eozynocytów 1.5 wartosci referencyjne 0-7 | % bazocytów 0.6 wartosci referencyjne 0-1 | ODCZYN BIERNACKIEGO | OB 2     DO 20 | BADANIE OGOLNE MOCZU | ciężar własciwy 1.022              1.005-1.030 | ph              6                   5-8 | TSH  1.37    0.27-4.2 Przepraszam, ale ja tutaj w zasadzie nie widze niczego niepokojacego, masz, poza leukocytoza, wszytskie wartosci w normie. no a to ze są przy dolnych wartościahc prawie wszytskie to nie ma...
Źródło: topranking.pl/1849/wyniki,badan,krwi,zanizone,wartosci.php


Temat: Do Krystofera43
Do Krystofera43 HEJ!! Witamy szkoda że w dosć złych okolicznosciach[lepiej być zdrowym],wygląda na to że też MASZ HASHIMOTO.Pędź do lekarza teraz nie w styczniu im wczesniej zaczniesz tym lepiej[leczyć się]. Na drugi raz obok wyników podaj wartości referencyjne[każde lab.podaje trochę odmienne]. Zrób sobie ogólna morfologię ,OB[czyli odczyn biernackiego ,czynnik mówiacy czy coś się dzieje w org
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,51742348,51742348,Do_Krystofera43.html


Temat: Czy to zapalenie przydatków
zapalenie przydatków objawia się bolesnością przydatków przy badaniu palpacyjnym. Zwiększonym rozmiarem jajników.Może być podwyższona gorączka, w badaniu krwi podwyższone OB ( odczyn biernackiego) tak jak przy wszystkich zakażeniach.Najczęsciej jest spowodowane drogą wstepującą czyli przez pochwę do jajników ale może być też spowodowane drogą zstępującą (np. przeziębienie, angina i potem zapalenie przydatków). Choroba jest dość groźna i trzeba ją wyleczyć bo może przejść w przewlekły stan i wtedy dłużej trzeba leczyć ... Pzdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,19928264,19928264,Czy_to_zapalenie_przydatkow.html


Temat: OB 34 - CZY TO DUŻO?
Ja mam czasem trzycyfrowy Odczyn Biernackiego i żyję z tym od kilkunastu lat. Nie ma się co zbytnio przejmować, bo stres jest groźniejszy od słabych wyników badań laboratoryjnych. Natura obdarowała nas możliwością samooceny swojej kondycji na podstawie samopoczucia. Obserwuj swój organizm i nie dawaj się zastraszyć konowałom, to moja rada. Jak minie ci stan zapalny to wynik OB wróci do normy. Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,14952810,14952810,OB_34_CZY_TO_DUZO_.html


Temat: Wyniki badań krwi-zaniżone wartości
...1.57 wartosci referencyjne 1.9-8 LIMFOCYTY 1.48 wartosci referencyjne 0.9 -5.2) MONOCYTY 0.23 wartosci referencyjne 0.16-1.0 EOZYNOCYTY 0.05 wartosci referencyjne 0.00-0.80 BAZOCYTY 0.02 wartosci referencyjne 0.00-0.20 % neutrocytów 46.8 wartosci referencyjne 36-68 % limfocytów 44.2 wartosci referencyjne 18-51 % monocytów 6.9 wartosci referencyjne 3-14 % eozynocytów 1.5 wartosci referencyjne 0-7 % bazocytów 0.6 wartosci referencyjne 0-1 ODCZYN BIERNACKIEGO OB 2     DO 20 BADANIE OGOLNE MOCZU ciężar własciwy 1.022              1.005-1.030 ph              6                   5-8 TSH  1.37    0.27-4.2
Źródło: topranking.pl/1849/wyniki,badan,krwi,zanizone,wartosci.php


Temat: Nie można zgwałcić ani żony, ani prostytutki
On jak rozumiem daje do zrozumienia, ze OB ( odczyn Biernackiego) dotyczy wyłącznie spraw ciaży, ze nawet mężczyzna wymyślił kobietom tę metodę. Panie MIkke, nie dosc ze Pan jest po prostu abnegatem intelektualnym to jest Pan klasycznym polskim nieukiem. Zrobienie Panu badania OB oczywiscie nie wykaze czy zostal Pan zaplodniony ale, może owszem pokazac wreszcie wszystkim, ze ma Pan prędko postępującą miażdżycę, i co za tym idzie skleroze. OB zreszta jest nie potrzebne...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,35170992,35170992,Nie_mozna_zgwalcic_ani_zony_ani_prostytutki.html


Temat: Reumatyzm, zakażenia bakteryjne i wirusowe...
...uszy wieprzowe. Zwiększona ilość tłuszczów, takich jak masło, boczek, słonina, w pożywieniu u osób chorych na chorobę reumatyczną powoduje ustąpienie ostrych bólów stawowych. Wprowadzenie pokarmów wyżej wymienionych zawierających białka kolagenowe, z których zbu­dowane są powierzchnie stawowe, daje efekt szybkiego obniżenia parametru oznaczalnego z krwi OB. Do wartości prawidłowych często nawet w ciągu 2 tygodni. OB., czyli odczyn Biernackiego, jest charakterystycz­nym wykładnikiem stanu zapalnego w organizmie i jego znaczne podwyższenie powyżej normy towarzyszy przeważnie chorobie reumatycznej. Oprócz zmiany żywienia chorym na chorobę reumatyczną zalecam także usunięcie wszelkich możliwych ognisk zapalnych w organizmie. Są to najczęściej niewyleczone ogniska próchnicy zębów, ropnie okołozębowe, powiększone migdałki, będące...
Źródło: topranking.pl/1849/reumatyzm,zakazenia,bakteryjne,i,wirusowe.php


Temat: Notatki o zdrowiu
...Nasz organizm sam wysyła sygnały, że potrzebna jest mu pomoc. Jeżeli np. bolą cię stawy, masz nieustanne pragnienie, szybko się męczysz czy nadmiernie wypadają ci włosy - pomyśl o badaniu krwi. Morfologia WBC - białe ciałka krwi (leukocyty). Norma: 4,1-10,9 K/ l. RBC - czerwone ciałka krwi (erytrocyty). Norma: 3,9-5,6 M/ l. HGB - hemoglobina. Norma: 11,5-15,5 g/dl. PLT - płytki krwi (trombocyty). Norma: 140-440 K/ l. OB ( odczyn Biernackiego, opad). Wynik badania nie powinien przekraczać 20 mm po 1 godzinie. Cukier we krwi. Norma (na czczo): nie więcej niż 100 mg/dl. Lipidogram. Cholesterol całkowity. Norma: nie więcej niż 200 mg/dl. HDL ("dobry" cholesterol). Norma: nie mniej niż 45 mg/dl. LDL ("zły" cholesterol). Norma: nie więcej niż 160 mg/dl. Triglicerydy. Norma: nie więcej niż 160 mg/ml. Próby wątrobowe...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,48033,86947360,86947360,Notatki_o_zdrowiu.html


Temat: Nawracające biegunki 3 l - prosze o pomoc
Nawracające biegunki 3 l - prosze o pomoc Prosze o interpretacje najnowszych wyników krwi córci - 3.12. 2009 kończy 3lata leukocyty - 16,0 tys/ul erytrocyty - 4,37 mln/ul hemoglobina - 11,7 g/dl hematokryt 35,1 % mcv - 80,2 um3 mch - 26,7 pg trombocyty/plt - 319 tys/ul odczyn biernackiego - 17 mm/h Leukogram: gran. oboj. segmentowany 25 % limfocyt 70 % Eozynofil 1 % Monocyt 4 % . got/ast 35,1 u/l gpt/alt 15,4 u/l gamma gt 12,9 u/l alfa-amylaza (diastaza) 67,4 u/l crp-białko ostrej fazy 3,2 mg/l wapn w surowicy - 2,42 mmol/l zelazo - 39,8 ug/dl białko calkowite -6,46 g/gl albuminy 58,9 % globulinY: alfa 1 - 5,3 % alfa2 - 13,9 % beta1 - 6,1 % beta 2 - 3,8 % gamma - 12%. glukoza - 87,7...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,102244958,102244958,Nawracajace_biegunki_3_l_prosze_o_pomoc.html


Temat: KOSMOS GŁUPOTY !!!!!
Tym razem Pan Czarnecki chyba nie pomyślał. Dziś widziałam w tv projekt obiektu, który mógłby stać sie symbolem Wrocławia. Balonodrom. Realizacja ma kosztować 60 mln PLN. Mógłby Czarnecki takowy wybudować za mniejsze pieniądze, niż te za lot, podarować miastu i uwiecznić sie we Wrocławiu po wieki wieków jako inwestor, darczyńca i facet, którego imieniem nazywa sie obiekt symbol. Balonodrom Czarneckiego, eee... nie, brzmi jak odczyn Biernackiego. Albo mógłby zbudować 640 mieszkań i decydować jako Pan i Władca, który z biednych i maluczkich otrzymałby w darze takie mieszkanko. To by była władza. Albo mógłby przez osiemdziesiat lat zapewnić budżet na pomoc dla bezdomnych w mieście, albo mógłby... polecieć w kosmos na osiem dni, tylko po co?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,1161165,1161165,KOSMOS_GLUPOTY_.html


Temat: Nowotwór a OB
Myślę, że w tym zanjdziesz po częsci odpowiedź: Odczyn Biernackiego (OB) - jest to badanie nieprecyzyjne i nieswoiste (nie jest typowe dla jakiegoś określonego schorzenia). Chorobami powodującymi przekroczenie norm mogą być: stany zapalne (infekcyjne i nieinfekcyjne), nowotwory, choroby rozrostowe krwi (np. białaczki), choroby autoimmunologiczne i inne. OB jest też takim pewnego rodzaju antygenem (markerem), ale bardzo ogólnym i może być przypisany poprzez podwyższony poziom...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,37372,46526401,46526401,Nowotwor_a_OB.html


Temat: Podwyższone OB???
...małą wartością  (wg mnie nieznacznie podwyższone) w ogóle nie przejmowała. Tym bardziej, że podwyższone OB wskazuje zarówno na wszystko jak i na nic (np. na lekkie podziębienie). Kłopoty do niepokoju, to IMHO jak przekroczy gdzieś 25. Ale lekarzem nie jestem (of course). Dla pewności skonsultuj z lekarzem rodzinnym. Oczywiście wypada mi napomknąć, że google mówi, iż: http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/normy.html "OB ( Odczyn Biernackiego) Opadanie krwinek w surowicy uzależnione od fizycznych i chemicznych własności krwi. Określany po 1, a czasem też i 2 godzinach NORMA: K do 12 mm, M do 8 mm (po 1 h)" Pozdrawiam, Akulka
Źródło: topranking.pl/1849/podwyzszone,ob.php


Temat: wyniki badań
...Plts, PLT) - 130-400 x 10^9/l (k) (m) Retikulocyty (Rets) - 30-70 rets x 10^9/l (5-15 promila) Rozmaz krwi obwodowej: Granulocyty zasadochlonne (Bazocyty, BASO) - 0-1% Granulocyty kwasochlonne (Eozynocyty, EOS) - 1-5% Limfocyty (LYMPH) - 20-45% Monocyty (MONO) - 3-8% Granulocyty obojetnochlonne (Neutrocyty, NEUT) z jadrem paleczkowatym (paleczki) - 1-5% Granulocyty obojetnochlonne (Neutrocyty, NEUT) z jadrem podzielonym (segmenty) - 40-70% 2. Odczyn Biernackiego (opad, OB) 12-20 mm/h (k) 8-15 mm/h (m) 3. "Czasy" Czas krwawienia - <7 min Czas krzepniecia krwi 4-10 min. Czas krzepniecia osocza po rekalcynacji - 100-180 sek. (osocze cytrynianowe); 75-135 sek. (osocze bogatoplytkowe) Czas kefalinowy (czesciowej tromboplastyny, PTT) - 65-80 sek. Czas kaolino-kefalinowy (czesciowej tromboplastyny po aktywacji, APTT) - 42-65 sek. Czas protrombinowy (PT) - 80-120%...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23762,18046221,18046221,wyniki_badan.html


Temat: Badanie krwi,dobre wyniki?
Badanie krwi,dobre wyniki? Oto moje badanie krwi.Czy wyniki sa dobre? Odczyn Biernackiego, OB czytnikowe- 2 mm krwinki biale 5,5 tys/ul krwinki czerwone 5,23 mil/ul hemoglobina 16,3 g/dl hematokryt 46,3 % śr. obj. krwinki czerw. MCV 88,5 fl ś. masa hem. w krwince czerw. MCH 31,2 pg śr. steezenie hem. w erytrocynie MCHC 35,2 g/dl krwinki plytkowe 166,o tys/ul LYMPH % 39,6 % MXD% 6,4% NEUT % 54,0 % LYMPH# 2,2 tys/ul MXD# 0,4 tys/ul NEUT# 2,9 tys/ul wsk. anizocytozy erytrocytow RDW-CV 12 % wsk....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,17485971,17485971,Badanie_krwi_dobre_wyniki_.html


Temat: stany podgorączkowe-problem od dawna
...Szczególne znaczenie ma tutaj białko C-reaktywne, które ze względu na swoje właściwości dynamicznego reagowania, jest jednym z najlepszych niespecyficznych biochemicznych markerów wielu stanów patologicznych. Jego ilościowe wielokrotne oznaczanie, w powiązaniu z innymi badaniami klinicznymi jest przydatne w rozpoznawaniu, różnicowaniu i ocenie skuteczności leczenia oraz w rokowaniu co do dalszego przebiegu choroby. Odczyn Biernackiego (OB) - to badanie często wykonywane w szpitalach. Jest niespecyficznym wskaźnikiem procesu chorobowego. Prawidłowo wskaźnik OB po godzinie wynosi: * u kobiet do 12 mm * u mężczyzn do 8 mm Służy do oceny szybkości opadania krwinek czerwonych w pewnym przedziale czasu ( najczęściej określa się w OB po godzinie). Wiele procesów chorobowych może doprowadzić do wzrostu szybkości i opadania krwinek...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,98137100,98137100,stany_podgoraczkowe_problem_od_dawna.html


Temat: Nieprawidłowy rozmaz krwi.
WBC 8,25 NEUT% 31,9, LYM% 56,9, MONO% 4,8, EOS% 3,3, BASO% 0,7, LUC% 2,4 RBC 4,77 HGB 13,4 HCT 37,3 MCV 78,2 MCH 28,1 CH 28,2 MCHC 35,9 RDW 14,1 HDW 2,7 PLT 332,0 MPV 9,3 PCT 0,31 PDW 49,7 MIKROCYTOSIS + %MICRO 5,0 %HYPO 0,1 %MICRO/%HYPO 39,1 Mikroskopowa ocena rozmazu krwi Gran. obojętne o jądrze podzielonym 32% Gran. kwasochłonne 3% Gran. zasadochłonne 1% Limfocyty 59% Monocyty 5% Odczyn Biernackiego 2 mm/h Białko CRP <0,1 mg/dl Żelazo w surowicy 135
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,92272256,92272256,Nieprawidlowy_rozmaz_krwi_.html


Temat: powiekszone wezly chlonne - wyniki krwi
...           12,6 fL MPV                                                         10,4 fL P-LCR                                                        28,3 % Odczyn Biernackiego (OB)                         2 mm/1h BIOCHEMIA Transaminaza alaninowa (ALT)                    130 U/L Transaminaza asparaginianowa (AST)         61  U/L Cholesterol całkowity                                 192 mg/dl...
Źródło: topranking.pl/1851/powiekszone,wezly,chlonne,wyniki,krwi.php


Temat: Nie chcę straszyć ,ale zobaczcie ile st.C????
krzychut napisał: > A nie cieszy was informacja : opad - brak? a jesli to jest Odczyn Biernackiego? to chyba nie za dobrze, nie?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,44284007,44284007,Nie_chce_straszyc_ale_zobaczcie_ile_st_C_.html


Temat: Płytki MPV poniżej normy
...wpływa na gospodarkę kwasową i elektrolitową. Oznaczany w surowicy krwi oraz w dobowej zbiórce moczu. Wartości prawidłowe: - surowica - 135 - 153 nmol/l - dobowa zbiórka moczu - zależnie od ilości przyjmowanych z pożywieniem - 50 - 250 mmol/doba PŁYTKI KRWI - (trombocyty) - zawierają enzymy, odgrywają ważną rolę w procesie krzepnięcia krwi. Oznaczane we krwi. Wartości referencyjne: - 150 000 - 400 000 / ul (mikrolitr) OB ( odczyn Biernackiego, szybkość opadania krwinek) - oznaczane we krwi. Wartości referencyjne: - kobiety - po 1 godzinie: 6 - 11 mm po 2 godzinach: 6 - 20 mm - mężczyźni - po 1 godzinie: 3 - 8 mm po 2 godzinach: 5 - 18 mm KRWINKI CZERWONE (erytrocyty, retikulocyty) - transportują tlen, oznaczane we krwi. Wartości referencyjne: - kobiety - 4.1 - 5.4 mln/ul - mężczyźni - 4.5 - 6.0 mln/ul KRWINKI BIAŁE (leukocyty) - ich zadaniem jest obrona przed...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24989,27839015,27839015,Plytki_MPV_ponizej_normy.html


Temat: zjawiska paranormalne-tyle jest świadectw, a...
...teorie drugich noblistów i uznane uniwersytety twierdzą, że inne uznane uniwersytety źle twierdzą:-). Pojęcie nauki oficjalnej wzięło się prawdopodobnie od programu nauczania w szkołach, jednak ten program zmienia się z dużą bezwładnościa i nie ma za wiele wspólnego z nauką, ale w dużej mierze zależy od narodowości odkrywców:-) (vide tak gorliwie badany w Polsce odczyn OB krwi, znany poza polską tylko niewielkiej grupie hematologów: OB - odczyn biernackiego). Po trzecie: nauka nie opisuje rzeczywistości, bo - ze swoim prymitywnym warsztatem - nie jest w stanie tego zrobić. Na przykład nauki ścisłe posługują się matematyką, która tak naprawdę jest jedną z ludzkich sztuk i nie istnieje w rzeczywistości:-)(wszyscy wiedzą, że dwie połówki jabłka, to nie całe jabłko, ale ciągle dwie połówki:-). No i wreszcie na koniec: nauka dzisiaj nie służy badaniu rzeczywistości,...
Źródło: topranking.pl/1588/zjawiska,paranormalne,tyle,jest,swiadectw,a.php


Temat: Odczyn Biernackiego
Odczyn Biernackiego Odczyn Biernackiego wyszedł mi po 1 godz. 30 mm - czy to nie za dużo? Na co to badanie w ogóle wskazuje? Z góry dzięki za odpowiedź. Acha, jestem w 29 tc.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,21689299,21689299,Odczyn_Biernackiego.html


Temat: jakie badania na tarczycę??
TSH ft 4 i ft 3[wolne hormony tarczycy] przeciwciała tarczycowe TG i TPO oraz usg ,do tego morfologia+poziom żelaza w surowicy, OB[ odczyn biernackiego] badanie poziomu estrogenów i prolaktyny [bez znaczenia dzień cyklu a estrogeny w konkretnym dniu wg wskazań]
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,48533649,48533649,jakie_badania_na_tarczyce_.html


Temat: Córka nie przybiera na wadze :(
Córka nie przybiera na wadze :( Moja 20-miesieczna corka od kilku miesiecy nie przybiera na wadze. Jesli chodzi o wzrost to rosnie bardzo dobrze z apetytem zas jest gorzej. Zrobilismy wiec morfologie. Prosze o pomoc w interpretacji: WBC 6,83; NEUT 26,9; LYM 62,1; MONO 7,5; EOS 2,9; BASO 0,6; RBC 4,13; HGB 11,6; HCT 33,2; MCV 80,4; MCH 28,1; MCHC 34,9; RDW-CV 12,0; RDW-SD 34,9; PLT 237,0; MPV 9,9; PCT 0,24; PDE 10,5; P-LCR 22,5; ODCZYN bIERNACKIEGO 2; ZELAZO W SUROWICY 154. Badanie moczu jest w porzadku.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,102549157,102549157,Corka_nie_przybiera_na_wadze_.html


Temat: badania krwi - czy powinienem sie martwic ?
jestem zdania ze badania profilaktyczne nalezy robic przynajmniej raz do roku - czesto sie zdarza, ze bardziej dbamy np. o stan techniczny swojego autka niz o wlasne zdrowie - ale to tak na marginesie... co do objawow - to od jakiegos czasu boli mnie zoladek i w okolicach watroby - nie wiem, moze to stres, moze cos innego - co do innych objawow to ciezko mi sie wypowiedziec - raczej nic mi nie jest alkohol - odpada, pije sporadycznie opad - OB ( odczyn biernackiego)- czy o to chodzi ? wynik 1 mm/godz
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,2865202,2865202,badania_krwi_czy_powinienem_sie_martwic_.html


Temat: OB 18, czy mam się martwić?
oraz ogolne omowienie badan krwi www.mediweb.pl/medicaltest/wyswietl.php?id=153 Odczyn Biernackiego (OB) - to badanie często wykonywane w szpitalach. Jest niespecyficznym wskaźnikiem procesu chorobowego. Prawidłowo wskaźnik OB po godzinie wynosi: * u kobiet do 12 mm * u mężczyzn do 8 mm Służy do oceny szybkości opadania krwinek czerwonych w pewnym przedziale czasu ( najczęściej określa się w OB po godzinie). Wiele procesów chorobowych może doprowadzić do wzrostu szybkości i opadania krwinek...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,32772133,32772133,OB_18_czy_mam_sie_martwic_.html


Temat: OB
ob czyli odczyn Biernackiego czym niższe tym lepsze powyżej 8-10 (zależy od labu) świadczy o stanie zapalnym w organizmie, co do robali, tak małe dziecko jeżeli zachowujesz zasady higieny i nie ma kontaktu ze starszymi dziećmi raczej nie powinno ich mieć ale na 100% poczekaj na opinie Pani doktor
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,95987963,95987963,OB.html


Temat: Wyniki badan.
Pisałem wielokrotnie, jak należy zadawać pytania odnośnie wyników badań. Poszukaj w archiwum. No tego nie widzialem, wiec wyniki sa nastepujace: Kobieta, lat 56, Waga 82, wzrost 160 odczyn Biernackiego (OB)  - 20 mm/h glukoza  - 178 mg/dl ANALIZA MOCZU: mocznik  - 15 mg/dl potas  - 5,45          (za duzo) cholesterol całkowity  - 164 mg/dl HDL - cholesterol  - 45 mg/dl Trójglicerydy  - 111 mg/dl LDL - cholesterol  - 97 mg/dl AspAt  - 43 IU/L AIAt  - 89 IU/L MORFOLOGIA: RBC  - 4,94 HGB - 14,6 HCT  - 41,6 MCV  - 84,12 MCH  - 29,5 MCHC  -...
Źródło: topranking.pl/1851/44,wyniki,badan.php


Temat: Leukopenia - po TK z kontrastem?
...ludzi oraz dobrych lekarzy wiec jest duza szansa na uzyskanie dodatkowych informacji na temat twojego problemu. Prosilam o podanie pewnych parametrow, bowiem powodem leukopenii nie koniecznie musi byc zaraz powazny problem zdrowotny. Dolny poziom WBC tez nie jest identyczny w kazdym laboratorium, np. wartosc dolna 4.0 tez jest ok. Napewno wizyta u lekarza jest konieczna, ale jeszcze zanim to zrobisz napisz cos wiecej o sobie. Czy badano u ciebie odczyn Biernackiego (OB) i immunoglobuliny? O wiecej danych prosi rowniez Iwona. Moze publiczna wymiana opinii na ten temat posluzy tez innnym ludziom? Nie martw sie na zapas, bo problem jakis napewno jest ale napewno do zalatwienia:-) pozd. annaklay
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,12452527,12452527,Leukopenia_po_TK_z_kontrastem_.html


Temat: odczyn Biernackiego tzw. OB
odczyn Biernackiego tzw. OB jestem kobietą, mam 24 lata dziś odebrałam wyniki badań, m.in. OB /których nigdy wcześniej nie robiłam/ - mój wynik to 20 /przy normie 11, max. 12/ czy ktoś wie co to może oznaczać? dziękuję
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,43629612,43629612,odczyn_Biernackiego_tzw_OB.html


Temat: Medyczne - OB, ale nie odczyn Biernackiego
Ewka: | Zaraz, zaraz - przede wszystkim z jakiego języka na jaki? Domyślam | się, że w | grę wchodzi "oczywiście" angielski, ale to OB to w tekście angielskim, | czy | polskim? | Bo odczyn Biernackiego to tylko po naszemu (ang.: ESR). Gdybym mogla jednoznaczne stwierdzic, z jakiego jezyka pochodza skroty stosowane w tej karcie, oczywiscie bym to napisala. Jest z tym jednak roznie - czesc to skroty/nazwy polskie, czesc angielskie, zdarzaja sie pojedyncze niemieckie(!), czesc terminologii jest po lacinie. Nie o to mi chodziło. Czy nie zauważyłaś, że w ogóle nie określiłaś języka i kierunku tłumaczenia?! Nadal nie wiemy, czy...
Źródło: topranking.pl/1527/medyczne,ob,ale,nie,odczyn,biernackiego.php


Temat: Objawy nieklasycznego zespołu przerostu nadnerczy
Witaj Delfinem:) Do szpitala przyjęli mnie z powodu podwyższonej prolaktyny(hiperprolaktynemia)...oprócz tego miałam też robione takie badania jak:estradiol, FSHr, LHr, testosteron,SHBG, 17-OH, andro., DHEA-S, TESTO-W,profil dobowy kortyzolu i prolaktyny, odczyn Biernackiego...mam mieć robiony jeszcze test z ACTH...na jajnikach wykryli mi liczne pęcherzyki...Delfinem, teraz już wiem dlaczego te włosy mi się tak szybko przetłuszczają...oprócz tego ostatnio zaczęłam przybierać na wadze mimo tego że wcale nie jem dużo(na udach i pośladkach), nigdy nie miałam problemów z wagą...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19722,76565892,76565892,Objawy_nieklasycznego_zespolu_przerostu_nadnerczy.html


Temat: Po ciąży dała znać o sobie tarczyca?
...że prowadząc Cię w ciązy i wiedząc co i jak nie zlecił szczegółowych badań etc? Makabra Badania które musisz ZROBIĆ to TSH ft 4 i ft 3 [WOLNE HORMONY TARCZYCY i tylko te a nie całkowite!!!!] przeciwciala tarczycy TG i TPO ,bo może Ci jod pomógł chorobe immunologiczną wygenerować albo już była i jod "zrobił niedżwiedzia przysługę' a raczej lekarz oraz usg tarczycy morfologię ogólna ,poziom żelaza lub ferrytyny OB [ odczyn biernackiego] Po ciazy normalnie nastepuje zwiększone wypadanie włosów i może trwac nawet do 6-8miesiecy po porodzie ,w czasie ciązy zwiększa się liczba estrogenów ,a potem spada i masz babo placek. Niemożliwe to polecieć w kosmos bez rakiety.Zrób badania i zmień lekarza,pzdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,51319171,51319171,Po_ciazy_dala_znac_o_sobie_tarczyca_.html


Temat: HIV a Odczyn Biernackiego
HIV a Odczyn Biernackiego Jakie są powiązania. Czy zakażeniu wirusem HIV towarszyszy podwyższony OB?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,1254015,1254015,HIV_a_Odczyn_Biernackiego.html


Temat: skąd sie biorą problemy z tarczycą?
do tego morfologia ogólna i OB[ odczyn biernackiego
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,51036589,51036589,skad_sie_biora_problemy_z_tarczyca_.html


Temat: Diagnoza: poporodowe zapalenie tarczycy
...i przedmiotowe, ze szczególnym uwzględnieniem wywiadu rodzinnego, współistnienia innych chorób o podłożu autoimmunologicznym, bólu tarczycy z jego promieniowaniem, stanu skóry nad gruczołem, ewentualnego powiększenia węzłów chłonnych, charakteru palpacyjnie stwierdzanych zmian w tarczycy (powiększenie gruczołu, guzki). Wykonane badania dodatkowe powinny obejmować leukocytozę z wzorem odsetkowym i oznaczenie odczynu Biernackiego (OB), oznaczenie poziomów TSH i FT4. Zaleca się wykonanie także badania ultrasonograficznego tarczycy (USG) i oznaczeń a-TPO, jodochwytności tarczycy (z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z ewentualnego karmienia piersią) i biopsję aspiracyjną cienkoigłową (BAC). Dla PZT charakterystycznym jest występowanie chorób tarczycy w rodzinie, współistnienie innych chorób...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,88737277,88737277,Diagnoza_poporodowe_zapalenie_tarczycy.html


Temat: Poszła do przedszkola i non stop choruje...
> Chyba nie ma szans, abym przypomniała sobie nazwę tego badania. Lekarka nie > oddała wyników, tylko dołączyła do karty. Ale wydaje mi się, że tutaj > najważniejsze jest chyba ASO. Może są mamy lekarki, które potrafią powiedzieć, > co ono oznacza? Wydaje mi się, że w laboratorium kobietki powinny wiedzieć, > jakie to badanie. Oznacza ono proces zapalny w organizmie. A może chodzi o OB ( odczyn Biernackiego)? Im wyższy współczynnik, tym większy stan zapalny.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,587,16626065,16626065,Poszla_do_przedszkola_i_non_stop_choruje_.html


Temat: czy to nadczynnosc ?
Trzeba zrobic nastepujące badania przeciwciała tarczycy TG i TPO oraz jej usg i ogólna morfologie wraz z OB[ odczyn biernackiego ,czynnik informujący czy nie ma stanu zapalnego w org] iść do db endo ,wyniki są takie że TSJ w porzadku ale wolne hormony już nie i moga to być początki NADCZYNNOŚCi ; może się coś dziać ,dlatego dobrze żeby lekarz "obejrzał "Cię i zrób tamte BADANIA przed wizytą żeby lekarz nie machnął ręka.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,52096895,52096895,czy_to_nadczynnosc_.html


Temat: Nazwy badan po angielsku...
OB
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,29377,40490998,40490998,Nazwy_badan_po_angielsku_.html


Temat: OB (odczyn Biernackiego) > eng
Jak jest w angielskim OB ( odczyn Biernackiego) ? Pozdr PMZ
Źródło: topranking.pl/1533/ob,odczyn,biernackiego,eng.php


Temat: Medyczne - OB, ale nie odczyn Biernackiego
Ewka: | A czemu to nie moze byc OB jako odczyn Biernackiego?? | Pozdrawiam, Yaga Szczerze mowiac, zdziwila mnie jego obecnosc przy wadze ciala itp. - spodziewalabym sie raczej w okolicy morfologii, ale w gruncie rzeczy morfologia to nastepna kategoria badan, wiec moze to rzeczywiscie to? Zaraz, zaraz - przede wszystkim z jakiego języka na jaki? Domyślam się, że w grę wchodzi "oczywiście" angielski, ale to OB to w tekście angielskim, czy polskim? Bo
Źródło: topranking.pl/1527/medyczne,ob,ale,nie,odczyn,biernackiego.php


Temat: Wyniki krwi i moczu- proszę o pomoc
...Hemoglobina 12.34 g/dl Krwinki czerwone 4.758 T/l Hematokryt 38.10 % MCV 80.00 fl MCH 25.94 pg L MCHC 32.4 g/dl L RDW 14.45 % Płytki krwi 344.2 G/l MPV 8.08 fl Krwinki białe 9.37 G/l Liczba neutrocytów 5.82 G/l % neutrocytów 62.12 % Liczba limfocytów 2.51 G/l % limfocytów 26.76 % Liczba monocytów 0.90 G/l H % monocytów 9.60 % H Liczba eozynocytów 0.11 G/l % eozynocytów 1.21 % Liczba bazocytów 0.03 G/l % bazocytów 0.31 % Odczyn Biernackiego 16 mm/godz H PROFIL WĄTROBOWY _________________ Aminotransferaza alaninowa 32 U/l Aminotransferaza asparaginianowa 41 U/l H Albumina 49 g/l Fosfataza alkaiczna 96 U/l GGTP 20 U/l Bilirubina całkowita 0.1 mg/dl L MOCZ BADANIE OGÓLNE ____________________ Glukoza ujemny Bilirubina ujemny Ciała ketonowe ujemny Ciężar właściwy >=1.030 kg/l H pH 6.5 Białko 100 mg/dl H...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,22454161,22454161,Wyniki_krwi_i_moczu_prosze_o_pomoc.html


Temat: badanie krwi
michun <mic@beztego.poczta.onet.plnapisał(a): waler-rose odczyn Waaler-Rose OB
Źródło: topranking.pl/1850/18,badanie,krwi.php


Temat: OB w nowotworach
OB ( Odczyn Biernackiego)miara szybkości opadania krwinek w osoczu w jednostce czasu. Opadanie krwinek w surowicy uzależnione od fizycznych i chemicznych własności krwi. Określany po 1, a czasem też i 2 godzinach NORMA: Kobiety do 12 mm, Mężczyźni do 8 mm (po 1 h) Przyczyny zwiększenia OB Niechorobowe: ciąży i w okresie połogu, podczas miesiączki W innym przypadku zwiększony opad może wskazywać na: Ostry stan zapalny Przewlekły stan...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,37372,54164776,54164776,OB_w_nowotworach.html


Temat: jak odczytac wynik z badania krwi?
...- określają gospodarkę lipidową organizmu. Badania te mają na celu działanie profilaktyczne (w przypadku chorób takich jak np. choroba wieńcowa czy miażdżyca). Oznaką miażdżycy jest zbyt wysoki poziom cholesterolu. * Magnez, fosfor, wapń - badania dodatkowe pozwalające stwierdzić, czy w organizmie znajduje się odpowiednia ilość tych pierwiastków. Badanie to nierzadko ma również znczenie profilaktyczne. * OB ( Odczyn Biernackiego) - jest osobnym badaniem i oznacza szybkość opadania krwinek. Podwyższone OB może oznaczać stan patologiczny w organizmie (również nowotwory). Wynik lekko powyżej normy może oznaczać niegroźny stan zapalny np. zęba.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,20826103,20826103,jak_odczytac_wynik_z_badania_krwi_.html


Temat: Medyczne - OB, ale nie odczyn Biernackiego
Użytkownik "AdamS" <zlotasowaWYTNI@poczta.onet.plnapisał w wiadomości Zaraz, zaraz - przede wszystkim z jakiego języka na jaki? Domyślam się, że w grę wchodzi "oczywiście" angielski, ale to OB to w tekście angielskim, czy polskim? Bo odczyn Biernackiego to tylko po naszemu (ang.: ESR). Gdybym mogla jednoznaczne stwierdzic, z jakiego jezyka pochodza skroty stosowane w tej karcie, oczywiscie bym to napisala. Jest z tym jednak roznie - czesc to skroty/nazwy polskie, czesc angielskie, zdarzaja sie pojedyncze niemieckie(!), czesc terminologii jest po lacinie. Po przeczytaniu Waszych postow (szczegolnie Michala) dochodze do wniosku, ze to jednak rzeczywiscie mialo byc 'nasze' OB. A czy...
Źródło: topranking.pl/1527/medyczne,ob,ale,nie,odczyn,biernackiego.php


Temat: Pomocy ;(
A czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi co oznacz cyfra 2 w tabeli "wynik" na badanie odczynu biernackiego. Czy oznacza to że jest coś nie tak?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,12154,80054906,80054906,Pomocy_.html


Temat: co ile lat badania na tarczyce?
Po pierwsze nie ma przypadków tarczycy bo takowa posiada każdy człowiek.Możesz mieć chorobę tarczycy.Dwa jeśli w rodzinie występują choroby tarczycy,to takie problemy moga być dziedziczne.Dlatego prawidłowa i całościowa diagnostyka wymaga nastepujących badań TSH ,ft 4 i ft 3 ,usg tarczycy i przeciwciała tarczycy TG i TPO,nie zaszkodzi OB[ odczyn biernackiego ,spr czy nie ma stanu zapalnego]oraz ogólna morfologia ,wszystkie badania z krwi.Wazne jest zrobienie wszystkich TYCH BADAŃ zwłaszcza panelu tarczycowego , Z jakiego miasta jesteś?Najlepiej robić badania prywatnie ,możesz spróbować państwowo ,przeciwciał i tak Ci pewno nie dadza ale może samo TSH chociaż.Na forach PRYWATNYCH choroby tarczycy i HASHIMOTO masz listę polecanych endokrynologów
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,51528131,51528131,co_ile_lat_badania_na_tarczyce_.html


Temat: Medyczne - OB, ale nie odczyn Biernackiego
...pierwszej czesci wynikow badan pojawia sie skrot OB, przyjmujacy wartosci 150 i 78 (jednostek brak). Wskaznik ten wystepuje pomiedzy wartosciami cisnienia tetniczego a wzrostem i masa ciala. Sadzac po wartosci i lokalizacji, pasowaloby mi tetno - ale czy rzeczywiscie? Co o tym myslicie? Pozdrawiam, Ewka PS. Indeks skrotow medycznych podaje mozliwosci typu obstetrics, olfactory bulb czy oil-based - nic, co pasowaloby w tym kontekscie :(( A czemu to nie moze byc OB jako odczyn Biernackiego?? Pozdrawiam, Yaga
Źródło: topranking.pl/1527/medyczne,ob,ale,nie,odczyn,biernackiego.php


Temat: OB
OB to i naczej odczyn Biernackiego,nie ma nic wspolnego z leukocytami
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,41994235,41994235,OB.html


Temat: OB
w takim razie musze jeszcze raz wykonac badanie krwi? czy odczyn biernackiego ma inny skrot niz ob?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,41994235,41994235,OB.html


Temat: OB-co to oznacza?
OB, to opad, ODCZYN BIERNACKIEGO. Jest to miara szybkości opadania krwinek w krwi, do której dodano odczynnik zapobiegający krzepnięciu, wyrażoną w milimetrach.Aha- mierzy się to na godzine- ile tych krwinek opada. norma to kobiety: 3 - 12 mm / po 1 godzinie. jeśli ten wynik jest podwyższony, świadczy o jakimś stanie zapalnym, infekcji itp, chorobie. pozdrawiam- Aurelia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10669,10815153,10815153,OB_co_to_oznacza_.html


Temat: PAZNOKCIE_kruche, łamliwe cienkie...
Witaj!!! Zrób nawet na własny koszt[to nie są drogie badania] morfologię ,mocz, ob [ odczyn biernackiego] ,magnez,wapń i żelazo oraz TIBC[zdolność wiazania żelaza]. Mozesz kupic preparat mineralny z wapniem i magnezem jeśli masz na paznokciach biale plamki to oznak braku cynku lub żelaza..Kruche łamliwe paznokcie to brak wapnia,magnezu i kwasów tłuszczowych możesz kupić linomag [olej lniany kapsułki],kupić olej w sklepie zielarskim i pić po łyżce dziennie,albo kupic olej z ogórecznika,wiesiołka etc i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,33705659,33705659,PAZNOKCIE_kruche_lamliwe_cienkie_.html


Temat: Silna gorączka i nic więcej....
OB - Odczyn Biernackiego - wysoki wskaźnik sugeruje, że toczy się stan zapalny w organiźmie, ale gdzie...? To dalsze badania...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,12414545,12414545,Silna_goraczka_i_nic_wiecej_.html


Temat: Wyniki badan.
Witam O czym swiadcza nastepujace wyniki: Glukoza - 178 mg/dl Odczyn Biernackiego (OB) - 20 mm/h Czy przy tak wysokiej glukozie to juz jest cukrzyca?, co robic zeby poprawic te wyniki. PS: jak pisze negatywnie to znaczy ze wynik jest dobry czy zly? Dziekuje pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1851/44,wyniki,badan.php


Temat: Morfologia-Limfocyty
Możesz spróbować zrobic badanie immunoglobuliny a czyli IgA ona jest w róznych wydzielinach org obecna:łzy ,slina ,wydzielina z pochwyetc i to może byc problemem [masz deficyt]stąd Twoje kłopoty.Dobrze jest zrobic badanie moczu ,cukier, odczyn biernackiego OB,limfocyty moga się podnosić z głupich powodów jeśli ogólna morfo jest ok nie powinno być problemów
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,43087555,43087555,Morfologia_Limfocyty.html


Temat: wysokie OB
OB, czyli odczyn Biernackiego (szybkość opadania krwinek) jest wskaźnikiem, który może informować o istniejącym w organizmie stanie zapalnym. Norma zakłada dla kobiet przedział 4-10mm, dla mężczyzn 2-8mm. Wartości, które uzyskałaś w badaniu krwi mogą wskazywać na toczący się stan zapalny w organizmie. Trudno jest mi wyrokować, czy dieta miała w tym przypadku wpływ na wynik badania, aczkolwiek nie jest to wykluczone, gdyż dieta...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,36,31601084,31601084,wysokie_OB.html


Temat: tarczyca w wynik OB -pilne-pomocy !!!-błagam
odczyn biernackiego-szybkosc opadania krwinek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,24583455,24583455,tarczyca_w_wynik_OB_pilne_pomocy_blagam.html


Temat: wyniki morfologii
...mamy jednak do czynienia z niedokrwistością. Może być ona wywołana utratą krwi, niedoborem żelaza, witaminy B12 lub kwasu foliowego. Do niedokrwistości dochodzi też w przypadku oddziaływania różnorodnych czynników powodujących rozpad erytrocytów (tzw. niedokrwistości hemolitycznej). Przyczyną niedokrwistości mogą być również inne przyczyny wtórne (ciąża, choroby nerek, nowotwory, choroby przewlekłe). Odczyn Biernackiego (OB) - to badanie często wykonywane w szpitalach. Jest niespecyficznym wskaźnikiem procesu chorobowego. Prawidłowo wskaźnik OB po godzinie wynosi: u kobiet do 12 mm u mężczyzn do 8 mm Służy do oceny szybkości opadania krwinek czerwonych w pewnym przedziale czasu ( najczęściej określa się w OB po godzinie). Wiele procesów chorobowych może doprowadzić do wzrostu szybkości i opadania krwinek...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,9230590,9230590,wyniki_morfologii.html


Temat: Stara nie jestem, a sie sypie
Odczyn Biernackiego lub opad Biernackiego albo opadanie krwinek (w skrócie znany jako OB.) jest to pomiar szybkości opadania krwinek czerwonych w niekrzepnącej krwi (z dodatkiem cytrynianu sodu) w pionowo ustawionych pipetach zaopatrzonych w podziałkę milimetrową, za pomocą której odczytuje się wysokość słupka erytrocytów po 1 godzinie. Badanie to opiera się na odkrytym i opisanym w 1894 przez polskiego neurologa i hematologa...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30055,35282628,35282628,Stara_nie_jestem_a_sie_sypie.html


Temat: Czym różni się OB od CRP?
CRP- białko ostrej fazy OB- odczyn Biernackiego, szybkość opadania krwinek czerwonych Parametrem biochemicznym, którego wzrost koreluje z przyspieszeniem OB, jest białko CRP.(emedica)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,34537971,34537971,Czym_rozni_sie_OB_od_CRP_.html


Temat: OB 15/49
...byc ob w normie jesli > przyczyną był chory bardzo ząb (była az ropa).bo sie zastanawiam czy > problemem było własnie to ognisko zapalne czy co innego .prosze o pomoc. OB jest zwiększone u kobiet w ciązy lub w momencie zaistnienia stanu zapalnego w obrębie jakiegoś narządu bądź narządów.Myślę,że za mniej więcej 2 tygodnie (jeśli stan zapalny zęba został wyleczony)powinnaś jeszcze raz pójść na morfologię w celu sprawdzenia Odczynu Biernackiego(OB).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,27104737,27104737,OB_15_49.html


Temat: Co z tego będzie?
Czytasz forum ,albo poświeciłaś pare min . na lekturę paru postów i co z tego wynika? TSH za wysokie ,mam nadzieję ze masz dokładny opis usg i możesz iśc z nim do endo? Dbałosć o własne sprawy nie zaszkodzi ,dodatkowo zrobić przeciwciała TG i TPO[p.tarczycowe] możesz ft 4 oraz ogólną morfologię OB[ odczyn biernackiego] badanie moczu i prl[prolaktynę] i do db ENDO. Jesli lekarz zaordynuje leczenie spr się hormony po około 6 tyg leczenia . USG robi sier az na rok morfologię raz na praę miesiecy Leczyć się winnaś natychmiast a nie czekać na bóg wie co.Jeśli z usg jesteś niezadowolona..................opis powinien zawierać wielkosć tarczycy,echogeniczność ,brak guzków /albo ich stwierdzenie/etc.Polecam nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,60037699,60037699,Co_z_tego_bedzie_.html


Temat: badania lekarskie - o.b. ??
badania lekarskie - o.b. ?? Mam jedno szczegolowe pytanie dotyczace badania krwi. Musze zrobic te nieszczesne badania przed praca w polskiej firmie, ale mieszkam we Francji i mam problemy z przetlumaczeniem wszystkich analiz. Na liscie mam m.in. badanie O.B., czyli odczyn Biernackiego. Czy wiecie, jak to sie nazywa po francusku? Czy dobrze mi sie wydaje, ze to jest la vitesse de sĂŠdimentation? Bardzo prosze o pomoc.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10129,64182503,64182503,badania_lekarskie_o_b_.html


Copyright (c) 2009 crystal_silence | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.